2009. augusztus 7.

ISTEN NEVEI XVIII-IK LECKE

Mit latunk elso latasra ha korulnezunk ebben a vilagban? Mi az ami nap mint nap a TV csatornain keresztul eljut hozzank? Mivel talakozunk leginkabb lepten nyomon? Milyen latvany tarul elenk a korhazakban?
A valasz egyontetu.Szenvedes ,betegseg,fajdalmak!Mindez a bun kovetkezmenye.Hordozzuk testunkben buneink,vagy eppen masok buneinek jeleit.
. Mint a víz, úgy kiöntettem; csontjaim mind széthullottak; szívem olyan lett, mint a viasz, megolvadt belső részeim között. 16. Erőm kiszáradt, mint cserép, nyelvem ínyemhez tapadt, és a halál porába fektetsz engemet.Zsoltar 22:15,16
Hanyan vannak akik vigaszra lelnek?Vagy meggyogyulnak?Vagy kihez kiallt a szenvedo?Hol keresi vigaszat,enyhitest sebeire,orvoslast bajara?
Nincsen-é balzsamolaj Gileádban? Nincsen-é ott orvos? Miért nem gyógyíttatott meg az én népem leánya?Jeremias 8: 22
Van ,hogyne lenne Aki gyogyitson,vigasztaljon,sebeket kotozzon!

O az a IEHOVA-RAFA,az Ur aki gyogyit! De vajon hanyan folyamodnak hozza ,keresik nala az orvoslast?Hanyan ismerik Nevet?

Ez a kerdes ismered-e Istent mint IEHOVA RAFA? O aki gyogyit!Mi is az amit gyogyit?Testi lelki bajokat?

Az O Testamentum valasztott nepe ,az ido folyasa alatt megismerte mindinkabb Istent,Ki az aki kivaltotta oket az egyiptomi rabsagbol.Habar lattak Isten csodait s mikepp mentette ki oket,eleg hamar elfelejtik s szivukben sovarognak az egyiptomi szokasok utan.

. Ennekutánna elindítá Mózes az Izráelt a veres tengertől, és menének Súr puszta felé; három napig menének a pusztában és nem találának vizet. 23. És eljutának Márába, de nem ihatják vala a vizet Márában, mivelhogy keserű vala. Azért is nevezék nevét Márának. 24. És zúgolódik vala a nép Mózes ellen, mondván: Mit igyunk? 25. Ez pedig az Úrhoz kiálta, és mutata néki az Úr egy fát és beveté azt a vízbe, és a víz megédesedék. Ott ada néki rendtartást és törvényt és ott megkísérté. 26. És monda: Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekeszed, a mi kedves az ő szemei előtt és figyelmezel az ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód. 27. És jutának Élimbe, és ott tizenkét forrás vala és hetven pálmafa; és tábort ütének ott a vizek mellett.Mozes II 15:22-27

Vajon nem tudta Isten hogy az a viz Maran keseru?Akkor miert is vezette oda nepet?
Isten ki akarta jelenti magat mint IEHOVA RAFA.
Most lássátok meg, hogy én vagyok, és nincs Isten kivülem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs, a ki kezemből megszabadítson. Mozes V.32:39

Az Ige arra tanit hogy IEHOVA RAFA gyogyit.De mit is gyogyit O?
Megvizsgalunk nehany Iget a Szentirasbol hogy nemikepp valaszt kapjunk erre.Az O testamentumban a" rafa " szo mint gyogyitas, egeszseg van forditva.Az Uj testamentumban is a "gyogyitas "azt jelenti hogy "egeszseges" s ne feledjuk hogy az Ur Jezus, Isten es:
Felele azért Jézus, és monda nékik: Bizony, bizony mondom néktek: a Fiú semmit sem tehet önmagától, hanem ha látja cselekedni az Atyát, mert a miket az cselekszik, ugyanazokat hasonlatosképen a Fiú is cselekszi.Janos 5:19.
A kovetkezo idezeteknel jo feltenni a kerdest :mi is az amit Isten gyogyit?

Kiralyok II 20:1,4,5
1. Ebben az időben halálosan megbetegedett Ezékiás, és hozzá menvén Ésaiás próféta, az Ámós fia, monda néki: Azt mondja az Úr: Rendeld el házadat, mert meghalsz és nem élsz
Azonban Ésaiás még alig ért a város közepére, mikor az Úr beszéde lőn ő hozzá, mondván: 5. Menj vissza és mondd meg Ezékiásnak, az én népem fejedelmének: Azt mondja az Úr, Dávidnak, a te atyádnak Istene: Meghallgattam a te imádságodat, láttam a te könyhullatásidat, ímé én meggyógyítlak téged, harmadnapra felmégy az Úr házába

Kronika II.7:14
. És megalázza magát az én népem, a mely nevemről neveztetik, s könyörög és keresi az én arczomat, és felhagy az ő bűnös életmódjával: én is meghallgatom őket a mennyből, megbocsátom bűneiket, és megszabadítom földjüket

Esaias 19:22;53:3
De ha megveri az Úr Égyiptomot, megvervén, meggyógyítja, és megtérnek az Úrhoz, és Ő meghallgatja és meggyógyítja őket
És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg

Jeremias 30:15-17
15. Miért kiáltozol a te sebed miatt? veszedelmes a te sérülésed? a te bűnöd sokaságáért és vétkeidnek eláradásáért cselekedtem ezeket veled. 16. Azért mindazok, a kik benyelnek téged, elnyeletnek, és valamennyi ellenséged mind fogságra jut: és a te fosztogatóidat kifosztottakká, és minden te zsákmánylóidat zsákmánynyá teszem. 17. Mert orvosságot adok néked, és kigyógyítlak a te sérülésedből, azt mondja az Úr. Mert számkivetettnek hívtak téged, Sion; nincs, a ki tudakozódjék felőle.

Hoseas 5:14-6:1
14. Mert olyan leszek Efraimnak, mint az oroszlán, és Júda házának, mint az oroszlán-kölyök. Én, én szaggatom szét; elmegyek, felkapom, és nem lesz, a ki megszabadítsa
. Jertek, térjünk vissza az Úrhoz, mert ő szaggatott meg és ő gyógyít meg minket; megsebesített, de bekötöz minket!

Zsoltar 147:3
Meggyógyítja a megtört szívűeket, és bekötözi sebeiket.

Zsoltar 103:1-3
Dávidé. Áldjad én lelkem az Urat, és egész bensőm az ő szent nevét. 2. Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről. 3. A ki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet.

Mate 8:16-17
Az est beálltával pedig vivének hozzá sok ördöngőst, és egy szóval kiűzé a tisztátalan lelkeket, és meggyógyít vala minden beteget; 17. Hogy beteljesedjék, a mit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket

Lukacs 4:18-19
Az Úrnak lelke van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat, 19. Hogy hirdessem az Úrnak kedves esztendejét

Peter I.levele 2:24-25
A ki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: a kinek sebeivel gyógyultatok meg. 25. Mert olyanok valátok, mint tévelygő juhok; de most megtértetek lelketek pásztorához és felvigyázójához.

S a sort folytathatnank, de elegendo ha ezen is elgondolkozunk s magunkeva tesszuk.






Nincsenek megjegyzések: