2009. június 26.

JATEKOT INDITOK EN IS

Minden rendszeres olvasomnak.Espedig

IRJUNK EGY BIBLIAI HOSROL MELY LEGINKABB LENYUGOZOTT SZEMELYISEGE ALTAL


Nem az Ur Jezust mert O mindannyiunk Hose.

Elso jatekos en leszek.

Szamomra Jakob egy nagyon erdekes szemely,ugy szemelyisege mint elete.Megtalalunk mindent nala.Mozes I.konyve 27-50.
Hogy mi volt nevenek jelentese is mutatja:Jakob-sarkot fogo,elgancsolo,csalo aki a masik helyebe lep.
S mive lett oregsegere uj neve is mutatja:Izrael-Isten harcol Isten harcosa ,hose,akiert Isten harcol,Isten fejedelme.

Csalas miatt kellett bujdosova lennie,szalad batyja bosszuja elol,de mindenhova atyja Izsak aldasa kiseri .Megha kicsapongo, mindenben nyereseget kereso,szemelyisege barhova is megy feltunik,barmire teszi is kezet aldast hoz.Engedelmes volt atyjanak es anyjanak s ellentetben Ezsauval Mesopotamiaba megy hogy Laban lanyat vegye felesegul.


És hogy Jákób hallgata atyja és anyja szavára, és el is ment Mésopotámiába;

Kitarto elhatarozasaban,miutan o is megcsalattatik Laban altal ki titkon Leat adja felesegul s nem Rakhelt,meg het evet szolgal erette is.Nagyon eles eszu, inteligens ert hozza mikent hasznalja fel aposa vagyonat arra hogy sajatjat gyarapitsa.
S megis ami lenyugoz nala az oly gyonyoru talakozasa az Urral.
Elso izben mikor szaladt otthonrol,s kore helyezve fejet elaludt, s azt a csodalatos almot latta(Mozes I konyve 28:11-22)
Hogy milyen nyeresegre ehes s birtoklasi vagy van benne itt is meglatszik,habar az Ur igeretet tesz neki:És ímé én veled vagyok, hogy megőrizzelek téged valahova menéndesz, és visszahozzalak e földre; mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem a mit néked mondtam
Nem elegszik meg ezzel hanem kikeri reszet:
.
És fogadást tőn Jákób, mondá: Ha az Isten velem leénd, és megőriz engem ezen az úton, a melyen most járok, és ha ételűl kenyeret s öltözetűl ruhát adánd nékem;
És békességgel térek vissza az én atyámnak házához: akkor az Úr leénd az én Istenem;
És ez a kő, a melyet oszlopul állítottam fel, Isten háza lészen, és valamit adándasz nékem, annak tizedét néked adom.
E helynek neve Luz de o Betelre valtoztatja(Ez Jeruzsalemtol 18 km -re van)

A masik talan meg csodalatosabb a Mozes I konyve 32:24-32-ben van megirva.Ahol is Jakob egesz ejjel tusakodik egy ferfivel.Ekkor lesz Jakobbol Izrael.

Nevezé azért Jákób annak a helynek nevét Peniélnek: mert látám az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem.
Ezek elott meg egy jelenesben volt resze amikor egy csoport angyal jott vele szembe.32:1
Ezt a helyet Mahanaimnak nevezte el:jelentese ket sereg,kettos tabor.

Inteligenciaja ,eles esze megnyilvanult akkor is mikor mielott Ezsauval talalkozott volna elokeszitette olykeppen a talalkozast hogy minden veszelyt elharitson.Minden alkalommal mikor valakit megcsalt vagy meglopott a maga hasznara tudta forditani az ebbol szarmazo veszelyt.

Belole szarmazik Israel 12 torzse.

Oregsegere Isten huseges, odaado szolgaja.

Felreertes elkerulese vegett annyit megjegyeznem hogy nehogy valaki azt gondolja hogy a nevek jelentese elmemben van elraktarozva,hanem a Bibliai Nevek es fogalmak konyvbol vettem.
Aki kedvet talal a jatekra szivesen olvasom.

7 megjegyzés:

Maresz írta...

Az én hősöm is Jákób, csak újabb változatban vagyis Jakab, a férjem. Na, nem akarok viccelni..., ahogy lesz egy kis időm én is beállok a játékba. De, ugye nem lesz baj, ha rövidebb leszek:).

iri írta...

semmi baj

Timi írta...

Ez egy jó játék:) Én is irok majd ha lesz egy kis csendes percem:)))

Budai Evódia írta...

na, én is fogok!!!!:D

Kriszta írta...

én is megírom, mindjárt:) csak lehet, hogy nem ilyen hosszan épp...

bögre írta...

köszi a játékra való biztatást:)
az én oldalamon elolvashatod:"ki az én hősöm?"
jó volt "játszani":)

Jade írta...

En is meg fogom irni, igyekszem hamarosan! Jo otlet! :)