2009. július 6.

MIELOTT TOVABB MENNEK

A Biblia tanulmannyal szeretnem ide masolni egy fiatal testver bizonysagtetelet mely hasonlatos a Joni Ericson eletevel.A gyulafehervari roman baptista gyulekezethez tartozik.Ezert romanul teszem ki.Ha valaki igenyelni le lehet forditani.

CRISTI CONSTANTIN-Interviu pe Flacarainchinarii

Eram tânãr, aveam o mica afacere, eram cunoscut si apreciat de cei din jurul meu. Mã vedeam un bãiat atrãgator si destul de puternic. La un an dupã terminarea liceului am mers la mare unde am sãrit pentru ultima datã în apa pentru ca am sarit în cap…am paralizat, iar din acel moment viata mea a luat o nouã intorsãturã.
Salut Cristi. As vrea sã te prezinti pentru început si sã ne spui ce îti place sã faci?
Pãi…dupã cum ai spus, numele meu este Cristi Constantin, am 31 de ani si sunt din Alba Iulia. Îmi place sã citesc, sã lucrez la calculator, sã cãlãtoresc (desi sunt limitat acum), sã urmãresc anumite emisiuni pentru a fi informat si, nu în ultimul rand, îmi place sã-L mãrturisesc pe Domnul.
În prezent esti paralizat, ai o viatã cu greutãti si bucurii, o viatã destul de incomodã, dar în acelasi timp plinã de satisfactii spirituale…As dori sã o luãm de la îmceput, sã discutãm de copilãria ta si sã vorbim de viata pe care ai avut-o înainte de accident. Asadar, cum a fost copilãria ta?
Pot spune cã viata mea a fost fericitã. Familia m-a sprijinit mereu si întodeauna am avut multi prieteni. Am crescut într-o familie modestã si de-a lungul timpului am avut clipe fericite, dar si perioade foarte dificile.
În primi sase ani viata mea a fost diferitã de a altor copii. Am avut astm bronsic si astfel multe din acele zile mi le-am petrecut în spitalele din Alba-Iulia, Cluj Napoca si la minele de sare de la Slãnic Moldova. La vârsta de 11 luni, astmul pãrea imposibil de tratat, dar dupã 3 ani petrecuti la minele de sare, boala a dispãrut într-un mod aproape miraculos.
În anul 1983, într-o zi cãlduroasã de varã, am mers cu câtiva prieteni în pãdurea din apropierea orasului pentru a culege ciuperci. Alergând, am cãzut pe burtã si m-am lovit de butucul unui copac. Am fost dus la spital unde am fost operat de urgentã pentru cã suferisem o rupturã a ficatului. Aveam doar 5 ani si jumãtate si o noua loviturã mã lovise fulgerãtor. Doar Dumnezeu mi-a salvat viata, din nou!
Stiu cã ai fost un tânãr adolescent nu prea cuminte…Povesteste-ne putin despre perioada de liceu?
Tot timpul am fost un tip energic, iar la liceu nu m-am lãsat mai prejos. Am avut niste ani de liceu frumosi, desi regret unele chestii pe care le-am fãcut. Problema cea mai mare a fost cã nu am avut nici o relatie cu Dumnezeu, nu am cãutat-o, nu aveam nici o atractie fatã de bisericã si aveam impresia cã la bisericã merg doar bãtrânii. Nu am avut nici un coleg care sã îmi spunã: “Cristi, te invitãm la noi la bisericã!”.
Am avut preocupãri ca discoteca, balurile de la liceurile din oras unde eram nelipsit, ieseam mult cu fete, vorbeam urât, fãceam lucruri pe care le regret. Imi plãcea foarte mult sã dansez, dar nu îmi plãcea sã fumez sau sã beau alcool…Însã, în rest, am fãcut tot ce se putea face.
Stiu cã erai un bãiat curtat…
Da…eram un bãiat curtat, am avut succes la fete, eram destul de cãutat în acea perioada. Acum însa nu mai este cazul. Îmi plãcea la nebunie sã dansez si sã flirtez cu fetele.
Spune-mi, te rog, care erau idealurile tale în perioada liceului ?
În liceu as fi putut sã fac mult mai multe lucruri de cât am realizat, însã pentru mine erau mai importanti banii, sã am bani pentru a iesi în oras, sã am haine de firmã si o pozitie socialã cât mai bunã. Mã interesau practic aceleasi lucruri care îi intereseazã pe multi tineri în ziua de azi. Pentru mine era mai importantã clipa decât viitorul.
Ce pãrere aveai de tine în acea perioadã?
Mã vedeam un bãiat atrãgator, destul de puternic. Eram destul de aspru si sãream destul de repede la bãtaie. Nu permiteam nimanui sã îmi comenteze…eram dur, artãgos si tupeist, dar în acelasi timp eram si un bãiat bun!
De colegi eram vãzut foarte bine si chiar eram un lider între ei; practic, eram respectat.Stiu cã ti-ai deschis o afacere la un moment dat…cum s-a întâmplat?
Pe perioada clasei a 12-a am lucrat deoarece pentru mine erau mai importanti banii decât scoala. Dupã terminarea liceului mi-am deschis o micã afacere, eram comerciant, vindeam haine si încãltãminte. Fãceam pietele din judetele Alba, Hundeoara si Cluj. Mi-am iubit meseria pentru cã mi-a plãcut si îmi place sã lucrez cu oamenii.
În acea perioadã gândurile mele erau îndreptate spre bani, spre a avansa material, iar partea spiritualã nu exista în acel moment.
As vrea sã trecem putin la evenimentul care ti-a schimbat viata. Spune-ne te rog cum s-a întâmplat evenimentul ce avea sã te schimbe pentru tot restul vietii?
Se întâmpla la un an dupã terminarea liceului. Eram cu un grup de prieteni cu care am mers pentru 4-5 zile la mare. Ne-am cazat la Costinesti unde mi-am petrecut timpul distrându-mã în discoteci si restaurante.
Într-o dimineatã (era de fapt ora 15:00, însã pentru noi era dimineatã) a venit în camera mea un prieten si ne-a trezit. Am iesit pe plajã, am mers pe jos pânã la epava din Costinesti unde am adunat scoici. Ne-am întors înapoi în zona obeliscului din Costinesti unde ne-am pus cearsafurile pentru a face plajã. La un moment dat m-am ridicat si am fugit spre mare…am intrat in valuri si am sãrit cap…si s-a întâmplat nenorocirea.
Ce s-a întâmplat?
Am dat cu capul de o dunã de nisip si am rãmas acolo. Simteam o presiune puternicã la nivelul capului. În acele momente n-am stiut ce se întâmplã…m-am zbãtut si am observat cã nu pot iesi din apã. Oamneii treceau pe lângã mine, copiii chiuiau…eram perfect constient, stãteam cu capul în apã, însã nu puteam sã mai ies. Ceva din mine îmi spunea cã acolo o sã îmi gãsesc sfârsitul. Am vãzut în fata ochilor familia mea si simteam atunci cã prin tot ce am facut în viata i-am dezamãgit. Usor, dar sigur am început sã trec din aceastã lume si am început sã vãd o luminã mare. Atunci am simtit cã cineva m-a prins, m-a tras afarã si am început sã aud zgomotele fãcute de oamenii din jurul meu. Viata mea a fost aproape terminata, însã Dumnezeu a îngãduit sã îmi mai dea o sansã pentru cã dacã muream as fi fost pierdut pentru totdeauna.
Ce s-a întâmplat dupã ce te-au scos din apa?

Folytatom.

Nincsenek megjegyzések: