2009. július 19.

ISTEN NEVEI XII-IK LECKE

Egy fiatalasszony meselte el egyszer megterese tortenetet:"18 evesen almodoztam arrol mikent lesz az en hazassagom,egy szep kedves fiatalemberrel,elkepzeltem magam mennyesszonyiruhaban,mellette,ki mindenben megert,kedves szavakat suttog fulembe.Miutan ferjhez mentem egy szep,kedves jo kepessegu fiatalemberhez,sajnos a mezeshet utan minden megvaltozott.Mintha egeszen mas ember lett volna.Szeretett mindent amit tettem(etel,tisztasag) de bennem allandoan hibat kapott.Semmi sem volt jol.Nekem allando elvarasaim voltak hogy szeressen,kedves legyen.A gyulekezetben a korusban enekeltunk,igeverseket mondtunk,de otthon.......minden mas volt.Ugyanazt az eletmodot vittuk mint a vilagbol valok.29 evesen ertettem meg igazan hogy tulajdonkeppen nem is szeretem az Urat hanem magamat,elvarasaim voltak,ahelyett hogy magamat jandekozzam oda,azt kivantam hogy o adjon mindent.Ekkor befejeztem keresesem,leborulva Uram labahoz,mert megertettem hogy O EL SADAI a Mindenhato Isten.Eloszor a Bibliaban a Mozes I konyve 17:1-3-ban talalkoztam EL SADAI-al,mikor Isten szolt Abramnak s o leborult Elotte.Igy ohajtottam en is hogy Elotte alljak.Ettol kezdve O volt az aki karjaiban tartott s megtalaltam Benne mindazt amire annyira vagytam"Eddig a fiatalasszony elbeszelese.Hadd lassuk most mit tanit a Biblia EL SADAI-ROL. Mikor Ábrám kilenczvenkilencz esztendős vala, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda néki: Én a mindenható Isten vagyok, járj én előttem, és légy tökéletes. 2. És megkötöm az én szövetségemet én közöttem és te közötted: és felette igen megsokasítlak téged. 3. És arczára borúla Ábrám; az Isten pedig szóla őnéki, mondván: 4. A mi engem illet, imhol az én szövetségem te veled, hogy népek sokaságának atyjává leszesz. 5. És ne neveztessék ezután a te neved Ábrámnak, hanem legyen a te neved Ábrahám, mert népek sokaságának atyjává teszlek téged. 6. És felette igen megsokasítalak téged; és népekké teszlek, és királyok is származnak tőled. 7. És megállapítom az én szövetségemet én közöttem és te közötted, és te utánad a te magod között annak nemzedékei szerint örök szövetségűl, hogy legyek tenéked Istened, és a te magodnak te utánad. 8. És adom tenéked és a te magodnak te utánnad a te bujdosásod földét, Kanaánnak egész földét, örök birtokul; és Istenök lészek nékik.Mozes I konyve 17:1-8Mekkora szuksege volt Abrahamnak arra hogy megismerje Istent mint EL SADAI s Abraham 99 eves volt s Sara 89 s nem lehetett gyermeke.S megis Isten fiut igert nekik.De Abraham:És hitében erős lévén, nem gondolt az ő már elhalt testére, mintegy százesztendős lévén, sem Sárának elhalt méhére; Hanem felnezett Istenre ki EL SADAI.Az EL szo Istent jelent s SADAI-mindenhatoTehat a sadai szo erot jelent de nem rombolo erot,hanem ero mely vedelmez.A SAD szo jelentese"kebel" vagy "ajandekozo"EL SADAI ugy mutatja be Istent mint Az ki anyagi es szellemi aldast ajandekoz.A Mindenhato mely Onmagat adja,eletnek lelket lehelte teremtmenyeibe" lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét"
O az Aki Lelket onti rajuk s mondta "jojjon enhozzam ki szomjuhozik s igyek" A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon. 55. Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital. Janos 6:54-55

Isten felfedi magat Abramnak ki annyira ohajtott egy fiat, mint Mindenhato Isten.Tehat Isten fogadast tesz neki hogy eletet ad szamara ott ahol emberileg lehetetlen.Fiat tamasztott Saranak,ezaltal bebizonyitva hogy minden aldas Benne talaltatik.Abraham megkapja tole mindazt amire szuksege volt.Itt Isten hozzafuz nevehez megegy betut,mely "mindenek atyjat jelenti".Neve megvaltozasaval egyidoben Abraham teljesen atadja magat Istennek,mindenben Ora hallgat.Abraham aldott lesz hogy mindannyiunk szamara aldas legyen.

Elso jele alavetettsegenek a korulmetelkedese volt.
Masodik ,mikor fiat ,egyetlenet ,Izsakot felaldozni viszi Istene keresere.Izsak meg lesz mentve de Abraham kiallta a hit probajat s ugyanakkor megerositi Istenbe vetett hite s bizalma.

Ez volt a lecke Abraham szamara melyet megtanult EL SADAI felfedezesevel.

Ezt a lecket kell nekunk is megtanulnunk megismerven Istent mint EL SADAI s alavetve akaratunkat az O akaratanak,ezaltal reszeseive leven Isten erejenek s aldasanak eletunkben.

Isten neve EL SADAI elegendo barmilyen szuksegben,ezert elmondhatjuk Pal apostollal egyutt:

És ezt mondá nékem: Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekeszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem. 10. Annakokáért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért; mert a mikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős.
Ugyanaz az Isten mely tobb ezer evvel ezelott szolt Abrahamnak,szol hozzank is :

Én a mindenható Isten vagyok, járj én előttem, és légy tökéletes.

4 megjegyzés:

Vállalkozásom megszűnt írta...

Nehéz megfelelni minden szempontból
az elvárásoknak. Kevesen képesek rá.

iri írta...

Ez ugy igaz ,de eppen itt lep eletbe az Ige:Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekeszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem.

Mirjam írta...

Most találtam rá erre a blogra, és nagyon tetszik! Ugye nem bánod, ha ezentúl olvaslak majd?

iri írta...

Nem,sot orvendek,szivesen latlak