2009. július 28.

ISTEN NEVEI XIV-IK LECKE

Miért mondjátok pedig nékem: Uram! Uram! ha nem mívelitek, a miket mondok? Lukacs 6:46

A fiú tiszteli atyját, a szolga is az ő urát. És ha én atya vagyok: hol az én tisztességem? És ha én úr vagyok, hol az én félelmem? azt mondja a Seregeknek Ura néktek, ti papok, a kik útáljátok az én nevemet, és ezt mondjátok: Mivel útáljuk a te nevedet? Malakias 1:6

Isten ADONAI is amint lattuk ami azt jelenti hogy UR.
Milyen jol megertettek ezt az O szolgai az idok folyaman.Igy Abraham: És hitt az Úrnak és tulajdoníttaték az őnéki igazságul. Mozes I konyve 15:6

Ugye hogy mi is kik Isten gyermekeinek mondatunk szukseges neki engedelmeskednunk mint Urunknak,s ez mint igazsag fog tulajdonittatni nekunk.
S O gondoskodik szolgai minden szuksegerol.Szolgai kik engedelmesek ,s tiszta szivbol ohajtjak Uruk akaratat cselekedni.

Isten szovetseget kotott velunk s elvarja hogy engedelmesek legyunk.Mikor Mozes ellenszegult mikor Isten a faraohoz kuldte ,Isten haragra kelt ellene.

. És monda Mózes az Úrnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesenszóló sem tegnaptól, sem tegnap előttől fogva, sem azóta, hogy szólottál a te szolgáddal; mert én nehéz ajkú és nehéz nyelvű vagyok. 11. Az Úr pedig monda néki: Ki adott szájat az embernek? Avagy ki tesz némává vagy siketté, vagy látóvá vagy vakká? Nemde én, az Úr? 12. Most hát eredj és én lészek a te száddal, és megtanítlak téged arra, a mit beszélned kell. 13. Ő pedig monda: Kérlek, Uram, csak küldd, a kit küldeni akarsz. 14. És felgerjede az Úr haragja Mózes ellen és monda: Nemde atyádfia néked a Lévi nemzetségből való Áron? Tudom, hogy ő ékesenszóló és ímé ő ki is jő elődbe s mihelyt meglát, örvendezni fog az ő szívében.Mozes IIik konyve 4:10-14

Miert gerjede Isten haragra?

Mert Mozes Urnak (ADONAI) szolitotta de visszautasitotta az engedelmesseget.

Mikor Ezsaias meglatta Istent:A mely esztendőben meghala Uzziás király, látám az Urat ülni magas és felemeltetett székben, és palástja betölté a templomot" megrettent mert "seregeknek Urát láták szemeim".
Mikor Isten felhivasat meghallotta:"Kit küldjek el és ki megyen el nékünk?" mint engedelmes szolga valaszolt Uranak:"Ímhol vagyok én, küldj el engemet"

Mozesnek is engedelmeskednie kellett volna anelkul hogy ellenkezzen.

Vajon ha az Atyaisten engedelmesseget ker ,vajon nem ugyanezt keri a Fiu is.Ur e Jezus Krisztus?
Az Ur megkerdezte egyszer a farizeusokat:"Miképen vélekedtek ti a Krisztus felől? kinek a fia? Mondának néki: A Dávidé. 43. Monda nékik: Miképen hívja tehát őt Dávid lélekben Urának, ezt mondvánMonda az Úr az én UramnakÜlj az én jobb kezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet a te lábaid alá zsámolyul. 45. Ha tehát Dávid Urának hívja őt, mi módon fia?
És senki egy szót sem felelhet vala néki; sem pedig nem meri vala őt e naptól fogva többé senki megkérdezni."
Az Ur Jezus idezett a 110:1 zsoltarbol,bizonyitekul hogy O Isten Fia.Monda az Úr (Iehova)az én uramnak(ADONAI): Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá
Az Ur Jezus Isten s egy Istennel az Atyaval.Én és az Atya egy vagyunk"Janos 10:30

Akinek van szeme hogy lassa ,ez az Uj testamentum tanitasa.Sokan ugy hiszik hogy Jezus Krisztus csupan tanito,vagy profeta volt de nem akarjak elhinni hogy O Isten s engedelmesseggel tartoznak Neki.
Mint ahogy a Filippi 2:10-11-ben irja: Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. 11. És minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére

Nincsenek megjegyzések: