2009. július 24.

ISTEN N EVEI XIII-IK LECKE

A kovetkezo nev mely alatt Isten kijelenti magat ADONAI.Ez a nev eloszor a Mozes I konyve 15:2-ben talaljuk meg.Lattuk hogy az EL SADAI nevvel kesobb talalkozunk a 17-ik reszben megis ezzel foglakoztunk elobb.Hogy miert?Mert ez Mindenhato hatalmas Istent jelent,s csupan az borul le es imadja Istent aki elismeri Ot mint Ur is az eleteben vagyis ADONAI.Ez a szemely orvend Isten teljes gondviselesenek,mert Isten gondoskodik szolgaja minden szuksegerol.Innen is felismerheto hogy O az Ura.(ADONAI)
Lehet hogy korulnezel s felteszed a kerdest :miert is van oly sok kerszteny mely elegedetlen eletevel?Miert nem beszelnek inkabb az Urrol mint munkajukrol,anyagi elomenetelukrol?Vajon az Ur nem adhat bovelkedo eletet vagy ok csak forma keresztenyek?
Nezz magadba,elmondhatod-e Pal apostollal egyutt?:Amaz én esengő várásom és reménységem szerint, hogy semmiben meg nem szégyenülök, hanem mint mindenkor, úgy most is nagy bátorsággal fog magasztaltatni Krisztus az én testemben, akár életem, akár halálom által Filippi 1:20.Miert vannak oly kevesen melyek elmondhatjak: Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség.21.vers
Elmondhatod-e hogy" Jezus Krisztus Megvaltom" anelkul hogy eleted Ura legyen?
Nem ezt mondja az Ur Jezus is Lukacs 6:46-ban"Miért mondjátok pedig nékem: Uram! Uram! ha nem mívelitek, a miket mondok? Vagy a Mate 7:21-23-ban Nem minden, a ki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába; hanem a ki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. 22. Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? 23. És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők"
Az Ur szo azt mutatja hogy Isten Ura minden embernek s teremtmenynek,tehet az ember akarata Istennek kell engedelmeskednie.
Mozes I konyve 14-ben latjuk Abrahamot mikor gyozedelmesen megter a hadjaratbol s tizedet ad a hadizsakmanybol Melkhisedeknek,Salem kiralyanak.O igy fordul Abrahamhoz:Áldott legyen Ábrám a Magasságos Istentől, ég és föld teremtőjétől. 20. Áldott a Magasságos Isten,(EL ELION) a ki kezedbe adta ellenségeidet.Abraham megertette hogy Isten volt az aki az ellensegte kezebe adta.
Felemeltem az én kezemet az Úrhoz, a Magasságos Istenhez,EL ELION) ég és föld teremtőjéhez(IEHOVA)Itt jelenik meg eloszor ez a ket nev egymas mellett.
A 15:2-ben Abraham mint ADONAI -t szolitja meg Istent:És monda Ábrám: Uram Isten, mit adnál énnékem, holott én magzatok nélkűl járok, és az, a kire az én házam száll, a Damaskusbeli Eliézer
Olvassuk el az alabbi Igeket s tegyuk fel a kerdest:

Milyen aldasban reszesit Isten ha mint eletEm Uranak fogadom be Ot s megbizom Benne?

Mozes I konyve 15:1
E dolgok után lőn az Úr beszéde Ábrámhoz látomásban, mondván: Ne félj Ábrám: én paizsod vagyok tenéked, a te jutalmad felette igen bőséges.

Zsoltar 123:2
Ímé, mint a szolgák szemei uroknak kezére, mint a szolgalány szemei asszonya kezére: úgy néznek szemeink az Úrra, a mi Istenünkre, mígnem megkönyörül rajtunk

Zsoltar 145:14-16Az Úr megtámogat minden elesendőt, és felegyenesít minden meggörnyedtet. 15. Mindenki szemei te reád vigyáznak, és te idejében megadod eledelöket. 16. Megnyitod a te kezedet, és megelégítesz minden élőt ingyen

Zsoltar 89:51,52Emlékezzél meg Uram a te szolgáidnak gyalázatjokról! hogy sok népnek gyalázatját hordozom keblemben, 52. A melyekkel gyaláztak a te ellenségeid Uram, a melyekkel gyalázták a te felkentednek lépéseit.

Zsoltar 141:8-10
De az én szemeim, Uram Isten, rajtad csüggenek; hozzád folyamodom: ne oltsd el életemet! 9. Őrizz meg a tőrtől, a mit elém hánytak, és a gonosztevőknek hálóitól! 10. Essenek az álnokok saját tőreikbe; míg én egyben általmegyek!

Zsoltar 119:125
Szolgád vagyok, oktass, hogy megismerjem a te bizonyságaidat

Birak 6:14-16
És az Úr hozzá fordula, és monda: Menj el ezzel a te erőddel, és megszabadítod Izráelt Midián kezéből. Nemde, én küldelek téged? 15. És monda néki: Kérlek uram,(ADONAI) miképen szabadítsam én meg Izráelt? Ímé az én nemzetségem a legszegényebb Manasséban, és én vagyok a legkisebb atyámnak házában. 16. És monda néki az Úr: Én leszek veled, és megvered Midiánt, mint egy embert

2 megjegyzés:

kása andrea írta...

Köszönöm, hogy vállaltad a fáradságot, és bepötyögted mindezeket, sokat tanultam belőlük!

iri írta...

Semikeppen sem faradsag valami amiben gyonyorusegem lelem, s benne talalom meg eletem ertelmet,hogy szolgaljak Uramnak s embertarsaimnak.Orvendek hogy jelezted hogy hasznodra van,mert ez meginkabb osztonoz es ugyanakkor elsosorban a magam epiteset szolgalja.