2009. július 10.

ISTEN NEVEI VIII-IK LECKE

Folytatom Isten EL ELION nevehez fuzodo idezeteket.

Jo elgondolkozni minden idezeten,s leirni mikeppen fejezi ki Isten hatalmas voltat s mi az amin uralkodik O.

Azért most tudatom veletek, hogy mit teszek szőlőmmel; elvonszom kerítését, hogy lelegeltessék, elrontom kőfalát, hogy eltapodtassék; 6. És parlaggá teszem; nem metszetik és nem kapáltatik meg, tövis és gaz veri föl, és parancsolok a fellegeknek, hogy rá esőt ne adjanak! 7. A seregek Urának szőlője pedig Izráel háza, és Júda férfiai az Ő gyönyörűséges ültetése; és várt jogőrzésre, s ím lőn jogorzás; és irgalomra, s ím lőn siralom! Ezsaias 5:5-7

(Uralkodik az embereken,egesz teremtmenyen,s parancsol az egeknek)

39. Most lássátok meg, hogy én vagyok, és nincs Isten kivülem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs, a ki kezemből megszabadítson.Mozes V-ik konyve 32:39

(Ur O az elet es halal felett,betegseg es egeszseg felett)

Annának pedig kétakkora részt ád vala, mivel Annát igen szerette; de az Úr bezárá az ő méhét. 6. Igen bosszantja vala pedig Annát vetélkedő társa, hogy felingerelje, mivel az Úr bezárá az ő méhét.1 Samuel 1:5,6

(az anyameh gyumolcse az O hatalma alatt van , az O ajandeka)

. Az Úr öl és elevenít, Sírba visz és visszahoz. 7. Az Úr szegénynyé tesz és gazdagít, Megaláz s fel is magasztal; 8. Felemeli a porból a szegényt, És a sárból kihozza a szűkölködőt, Hogy ültesse hatalmasok mellé, És a dicsőségnek székét adja nékik; Mert az Úré a földnek oszlopai, És azokra helyezé a föld kerekségét. 9. Híveinek lábait megoltalmazza, De az istentelenek setétségben némulnak el, Mert nem az erő teszi hatalmassá az embert. 10. Az Úr, a kik vele versengenek, megrontja, Mennydörög felettök az égben, Az Úr megítéli a földnek határait, Királyának pedig hatalmat ad, És felemeli felkentjének szarvát! 1Samuel 2:6-10

(Halal es elet,feltamadas,foldi gazdagsag,megdicsoittetes,megalazas,minden allapot Ura,hu az Ot szeretokhoz,meghatarozoja az ertekrendnek,a termeszeti erok felett)

Hogy megtudják napkelettől és napnyugattól fogva, hogy nincsen több rajtam kivül; én vagyok az Úr és több nincsen! 7. Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem.Ezsaias 45:6,7

(Ur a mindenseg felett,Egyetlen Hatalmas Isten,Ur a sotetseg,vilagossag felett,mindent cselekszik)

Monda azért néki Pilátus: Nékem nem szólsz-é? Nem tudod-é hogy hatalmam van arra, hogy megfeszítselek, és hatalmam van arra, hogy szabadon bocsássalak? 11. Felele Jézus: Semmi hatalmad sem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna néked: nagyobb bűne van azért annak, a ki a te kezedbe adott engem Janos 19:10,11

(Are putere si autoritate asupra deciziilor si oamenilor)

A mai nap kerdese:Mit tanultunk Isten hatalmassagarol? Mit jelent ez szamunkra ,milyen hatassal van eletunkre?)

1 megjegyzés:

Adona írta...

szeretem a Precept Ministries bibliatanulmányait, ezt is ott vettem át már régebb