2009. november 3.

BIBLIATANULMANY(6)

Hadd vizsgaljuk meg reszleteiben mikent is alakult Mozes elete Isten szolgalataban?

Isten kijeleti Mozesnek akaratat,vagyis Egyiptomba kuldi hogy nepet kiszabaditsa altala nepet az egyiptomi fogsagbol.
Isten kijelenti Mozesnek szentseget,irgalmassagat,hatalmat,Nevet,s igeretet melyet Abrahamnak tett,hogy Izraelnek adja Kanaan foldjet.
Mozes sokat habozik,kibuvot keres,ketsegbe vonja hogy Isten eltudja vegezni ezt a munkat altala.
Mózes pedig monda az Istennek: Kicsoda vagyok én, hogy elmenjek a Faraóhoz és kihozzam az Izráel fiait Égyiptomból.Mozes II.-k konyve 3:11
Mint latjuk Isten elhivasa Mozesben bizalmatlansagot valt ki.
Viszont ennek ellenere Mozes Isten melle szegodik s a Zsidok konyve 11 resz ugy irja le mint aki teljes bizalommal van egy teljhatalmu Istennel szemben.
Mozes megfelelokeppen alkalmazkodott eletevel az Isten elhivasahoz.
Eloszor is el kellett hinnie hogy Isten igeretehez kepest vegrehajtja tervet felhasznalva erre ot.
Utana elhagyja addigi munkajat s rokonait , s Egyiptomba koltozik.
Ez nem azt jelentette hogy o egyedul fog Istennek valamit tenni, hanem hogy ott lesz ahol Isten munkalkodik.
Mozes Isten szolgaja ki hagyta magat formalni Isten kezeben,s eletet Isten rendelkezesere bocsatotta.
Isten veghezvitte tervet rajta keresztul.
Mikor Isten felhasznal terve veghezvitelere meg kell alazkodnunk Elotte.
Mozes alazatosnak s erre a magasztos terv veghezvitelehez alkalmatlannak erezte magat.
Mozes engedelmes volt mindabban mit Isten kert tole.
S Isten elvegezte munkajat rajta keresztul.
Mozes engedelmessegenek minden lepese meg kozelebb hozta ot Istenhez s mind jobban megismerte Ot.
Az Úr pedig monda Mózesnek: Majd meglátod mit cselekszem a Faraóval; mert hatalmas kéz miatt kell őket elbocsátani és hatalmas kéz miatt űzi el őket az ő földéről. 2. Az Isten pedig szóla Mózeshez és monda néki: Én vagyok az Úr. 3. Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak úgy jelentem meg mint mindenható Isten, de az én Jehova nevemen nem voltam előttük ismeretes. 4. Szövetséget is kötöttem velek, hogy nékik adom a Kanaán földét, az ő tartózkodásuk földét, a melyen tartózkodjanak. 5. Fohászkodását is meghallottam az Izráel fiainak a miatt, hogy az Égyiptombeliek szolgálatra szorítják őket, megemlékeztem az én szövetségemről. 6. Annakokáért mondd meg az Izráel fiainak: Én vagyok az Úr és kiviszlek titeket Égyiptom nehéz munkái alól és megszabadítlak titeket az ő szolgálatjoktól és megmentlek titeket kinyújtott karral és nagy büntető ítéletek által. 7. És népemmé fogadlak titeket s Istentekké lészek néktek és megtudjátok, hogy én vagyok a ti Uratok Istentek, a ki kihoztalak titeket Égyiptom nehéz munkái alól. 8. És béviszlek titeket a földre, a mely felől esküre emeltem fel kezemet, hogy Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak adom azt, és néktek adom azt örökségül, én az Úr.

3 megjegyzés:

Módi Noémi írta...

Most már felzárkóztam:)

iri írta...

Orvendek.Megoszthatod tapasztalataid.Szivesen veszem.

Módi Noémi írta...

Az előző bejegyzéshez írtam:)