2009. november 23.

BIBLIATANULMANY(18) ISTENNEL VALO KAPCSOLATUNK

Megtanulando Igevers:
Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38. Ez az első és nagy parancsolat Mate 32:37-38

Beszeltunk mar arrol hogy eletunk kozepontjaba Istent kell helyeznunk.Ezt azt jelenti hogy szemelyes kapcsolatunk legyen Vele.Ezert a kapcsolatert voltunk teremtve ,hogy Istennel egy helyes szemelyes kapcsolatban eljunk.Kapcsolat mely Istent helyezi a kozeppontba.
Eletunk lenyege Istennel valo kapcsolatunk.
Semmi sem bir ekkora fontossaggal mint hogy szeressuk es szeretve legyunk Isten altal.
Isten nem osztozik massal az eletedben.
Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.Mate6:24
Valasztanod kell kit is helyezel eleted kozpontjaba.
Istenben mindent megkapsz!Ha Ot szolgalod es szereted minden amire szukseged van O megadja.
Ne aggodalmaskodjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? vagy: Mit igyunk? vagy: Mivel ruházkodjunk? 32. Mert mind ezeket a pogányok kérdezik. Mert jól tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mind ezekre szükségetek van.Mate6:31-32

Az orokkevalosagnak voltunk teremtve s nem veges idore!

Isten nem egy meghatarozott idoszkra teremtett hanem az orokkevalosag reszere.
Az itt eltoltott ido arra valo hogy Istent megismerjuk s az orokkevalosag szamara formaljon,az O kepere.
Ha csak ezert az eletert elunk elszalasztjuk azt a legfelsobb celt amire teremtettunk.Ha csak ezert az eletert elunk, megengedjuk hogy multunk formalja jelenunket.Mint Isten gyermeke eleted jovod formalja(amive valsz egy napon)Isten felhasznalja jelened hogy jovobeli hasznossagod formalja itt a foldon s az orokkevalosagban.

Hogy valaszolnal erre a kerdesre :Mi az ami leginkabb formal teged:multad vagy jovod?

Pal igy fogalmazta ezt meg sajat eletere:
Jóllehet énnékem van bizakodásom test szerint is. Ha bárki más mer testben bizakodni, én sokkal inkább; 5. Körülmetéltettem nyolczadnapon, Izráel nemzetségéből, Benjámin törzséből való vagyok, zsidókból való zsidó, törvény tekintetében farizeus, 6. Buzgóság tekintetében az egyházat üldöző, a törvénybeli igazság tekintetében feddhetetlen voltam. 7. De a melyek nékem egykor nyereségek valának, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem. 8. Sőt annakfelette most is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt: a kiért mindent kárba veszni hagytam és szemétnek ítélek, hogy a Krisztust megnyerjem, 9. És találtassam Ő benne, mint a kinek nincsen saját igazságom a törvényből, hanem van igazságom a Krisztusban való hit által, Istentől való igazságom a hit alapján: 10. Hogy megismerjem Őt, és az Ő feltámadásának erejét, és az Ő szenvedéseiben való részesülésemet, hasonlóvá lévén az ő halálához; 11. Ha valami módon eljuthatnék a halottak feltámadására. 12. Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, a miért meg is ragadott engem a Krisztus Jézus. 13. Atyámfiai, én enmagamról nem gondolom, hogy már elértem volna: 14. De egyet cselekszem, azokat, a melyek hátam megett vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, a melyek előttem vannak, nékik dőlvén, czélegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára.Filippi 3:4-14

1.Mi az a Pal multjabol mely jelenere hatassal lehetett volna?
2.Mikent merte fel ezt Pal?
3.Mit tett Pal hogy egy jovobeli jutalmat elnyerjen?

1 megjegyzés:

iri írta...

Ha Istent meg nem ismertem volna mint szemelyes megvaltom,bizony jelenem formaloja multam lenne,buszke egy halott vallasra,eloiteletek,onigazsagok,makacssag,onzo,nehezen bocsato es meg sorolhatnam.De hala Uramnak es megvaltomnak O nem hagyott ebben a sotetsegben, s most O formalja jelenem az orokkevalosag szemszogebol.