2009. február 2.

Kilencedik resz

A marosujvari magyar baptista gyulekezet letrejottevel nemileg fordulat allt be hiteletemben,mert most mar csupan 50 km-t kellett utaznom hogy gyulekezetbe menjek mert ,at lettem helyezve ebbe az ujonnan megalakult kis kozossegbe.Mivel az ut oda szulofalumon keresztul vitt s altalaban itt valtanom kellett,alkalmam nyilt minden alkalommal ott ahol elfogadtak bizonysagot tennem az Urrol.Ide ingaztam 2001-ig amikoris athelyeztettem magam a gyulafehervari roman baptista gyulekezetbe.Ez mar helybeli volt.Nem minden sajnalkozas nelkul hagytam ott az ujvari gyulekezetet,mert draga egyuttletunk volt az ottani testverekkel.Szivemhez nott minden testver es tesverno.Az Ur ezen idoszak alatt meg is szolitott:
aki megvigasztal minket minden nyomorúságunkban, hogy mi is megvigasztalhassunk másokat minden nyomorúságban, azzal a vigasztalással, amellyel az Isten vigasztal minket"2Kor.1:4.Megertettem az Igebol hogy at kell adnom testvernoimnek mindazt amit az Ur szamomra megadott,igyhat elhataroztuk hogy csutortokon is talalkozunk noi korre.Meghitt gazdag alkalmak voltak, mert egymast gazdagitottuk,megeleseinkkel,Igevel.Habar el kellett jojjek innen is mint Kolozsvarrol , a nevek es arcok ott maradtak szivemben,s mindenhonnan gazdagabban mentem el.De eletem az Ure es O hatarozta mikor es hova menjek.Mindezen idoszak alatt igyekeztem eleget tenni ugy feleseg mint anyai kotelessegemnek, s semmit sem tettem ha ferjem nem engedelyezte.De ez is kegyelem volt az Urtol hogy nemcsak nem volt ellene hanem megteremtette a lehetoseget utazasaimhoz.Ezek jo alkalmak voltak meglatogatni rokonsagomat ugy Kolozsvaron,mint Tordan,meg Felvinczen s beszelhettem Uramrol.Mert ugye a magyar reformatus csaladokban megvaltasrol meg orokeletrol senki sem beszel,a halal pedig tabu.

1 megjegyzés:

Tündi Daika írta...

De jó, hogy irtad, hogy mostmár Gyulafehérváron jársz a gyülekezetbe! Oda jár egy gyermekkori barátnom is, Veress Kingának hivják. Ismered?