2010. február 17.

MIERT IS IMADKOZUNK?

Szukseges -e egyeltalan imadkoznunk?Segit-e valamivel az imadsag?Kifejez-e valamit?Vagy csak egyszeruen megszokottan mint egy ritust lehadarjuk a szavakat s tovabballunk?Mi is az imadsag?
Kerdesek melyek mar annyiszor elhangzottak.Annyiszor megvalaszoltak!Konyveket is irtak rola!
S mindenki jol tudja :egy hivo ember nem lehet meg imadsag nelkul!
A kerdes mar nem is az ha kell -e imadkozni ,hanem hogy hanyan vannak akik igy imadkoznak?:
"az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát:"
s miert is kell igy imadkoznunk s nem szavakat ismetelgetnunk(mint ahogy ezt eppen hallottam egy radio adasban s sajnos sokan vannak akik ezt igy muvelik)
Azert mert :
" mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul. "
Semmi esetre sem szeretnek egy tanulmanyt kihozni innen,hanem csak ugy egyszeruen ez a tema ugy eszembe jutott s csak azt szeretnem vazlatolni(mert errol sokat lehetne irni) hogy mikent igyekszem en.
Amikor meg nem voltam sem "lelekben" sem" igazsagban" minden este szepen lehadartam az "En Istenem....."gyerek imadsagot,majd kesobb a "Miatyankot..." s meg hozzafuztem kiket is orizzen meg az Ur, s szepen elaludtam.
Nem mintha ez nem lett volna jo,mert orvendek hogy ennyit is tettem,de csak miutan eljutottam az igazsagra tudtam hogy ez nem eleg.
S akkor mit is kerek most?
Pal apostol olyan szepen megmondja a Filippi belieknek:
És azért imádkozom, hogy a ti szeretetetek még jobban-jobban bővölködjék ismeretben és minden értelmességben;
10. Hogy megítélhessétek, hogy mi a rossz és mi a jó; hogy legyetek tiszták és botlás nélkül valók a Krisztusnak napjára
Ezert konyorgom en is!Ez az en vagyam is :tiszta es botlas nelkul valo lenni a Krisztus ama napjara.
S vajon mikent lehetseges ez?
Megtanulom kivulrol a Bibliat s tele leszek ismerettel es ertelmesseggel.
Vajon igy lenne ez?
Lattam olyanokat kik jol ismertek az irasokat ,de eletuk nem bizonyitott!
A farizeusok is ismertek az Iget s megis eletuk mast mutatott.
Akkor mire van szuksegunk?Nem jo ismerni az Iget?De igen ,viszont nem eleg!

Az ígének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat.
Hogy tudom en igazan megtartani az iget?Kepes vagyok en erre?
Igen!Mert:
. Az ő akarata szült minket az igazságnak ígéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk.
Ez az O munkaja , s nem a mienk!
Mikor ezt megertettem kezdtem el szuksegeim szerint imadkozni.Mert tudtam hogy Isten az aki formalja bennem "a tiszta es botlas nelkuli " allapotot.
Hat akkor mondhatnam hogy nincs is olyan sok dolgom!En kerem az Ur megadja ,minden egyszeru!
Igen am de nem eppen igy van!
Teljes örömnek tartsátok, atyámfiai, mikor különféle kísértésekbe estek,
3. Tudván, hogy a ti hiteteknek megpróbáltatása kitartást szerez.
4. A kitartásban pedig tökéletes cselekedet legyen, hogy tökéletesek és épek legyetek minden fogyatkozás nélkül.
5. Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérje Istentől, a ki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és megadatik néki.
Mi az en biztositekom arra hogy ez igy van:"szemrehanyas nelkul adja"
Hat maga az Ur mert megigerte:
Gyönyörködjél az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit.
Es akkor:
De a ki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében.

2 megjegyzés:

Magdi írta...

kedves Iri;megnéztem az "Áldott kezek"et, amit korábbi bejegyzésedben linkeltél be és nagyon tetszett;van még mit tanulnom, szülőként...de a gyerekeimmel is megnézettem (a nagyobbik fiunk is orvosira készül;jó bátorítás:)
köszi:))))

iri írta...

Ugy van nekem is tanulsag volt mikent buzditotta az anya gyerekeit!