2010. június 29.

BIBLIATANULMANY (31) ISTEN FELFEDEZ

Megtanulando igevers:47. A ki az Istentől van, hallgatja az Isten beszédeit; azért nem hallgatjátok ti, mert
nem vagytok az Istentől valók. Janos 8:47

Isten kijelentesenek celja,hogy egy elo barati kapcsolatba vonjon be.
Isten szol embereihez.Mit is jelent ki Isten akkor amikor szol hozzank?
A Biblia lapjain azt lathatjuk hogy Isten szol.O kijelent valamit Onmagarol,celjairol,utjairol.Mindennek a celja egy:Bevonni gyermekeit egy barati kozossegbe Vele.

Isten kijelenti Onmagat

Mikor Isten szol Szentlelke altal gyakran Onmagarol tesz kijelentest.Kijelenti Nevet.Termeszetet es tulajdonsagait, jellemet.

Olvassuk el a kovetkezo Igeket s gondolkozzunk el mit is fedeztet fel Isten Onmagarol

Mikor Ábrám kilenczvenkilencz esztendős vala, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda néki: Én a mindenható Isten vagyok, járj én előttem, és légy tökéletes Mozes I konyve 17:1

Szóla ismét az Úr Mózesnek, mondván:
2. Szólj Izráel fiainak egész gyülekezetéhez, és mondd nékik: Szentek legyetek, mert én az Úr, a ti Istenetek szent vagyok. Mo
zes III.Konyve 19:1-2

Mert én, az Úr, meg nem változom, ti pedig, Jákóbnak fiai, nem emésztettek meg!
7. Atyáitok idejétől fogva eltértetek rendeléseimtől és nem tartottátok meg azokat. Térjetek hozzám, és én is hozzátok térek, azt mondja a Seregeknek Ura
Malakias 3:6-7

Én vagyok amaz élő kenyér, a mely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a melyet én adok a világ életéért. Janos 6:51

Isten kijelenti Onmagat hogy hitunk segitsegere legyen, novelje bele vetett bizalmunkat.

Alljunk meg egy pillanatra s gondolkozzunk el:
Mikent jeletette ki Onmagat Isten a fenti Igekben az egyes embereknek.Miutan megertettuk miert is volt adva mindenik kijelentes, lepjunk tovabb.

-Abram 99 eves volt ekkor mar tudnia kellett hogy Isten mindenhato, hatalmas Isten aki kepes fiat adni neki.
-Mozes altal Isten kijelentette hogy Szent.A nepnek hinnie kellett ezt hogy a sajat szentsegevel feleljen erre.
-Malakias altal megmutatta irgalmas lenyet Aki kesz megbocsatani, ha megternek.
-Jezus kijelentest tett arrol hogy O az elet kenyere,hogy a zsidok higyjenek Benne, s elfogadjak az Eletet

Miert jelenti ki Magat Isten (Nevet,termeszetet, jellemet)?

Isten kijelenti Onmagat hogy novelje hitunket s a benne valo bizalmat s cselekvesre birjon.Figyelmesek kell legyunk nagyon arra mit is jelent ki Isten , mert ez segitsegunkre lesz akkor mikor bizalmunk megcsappan,

Hinnunk kell:
Hogy Isten az Akinek kijelenti Magat
Megteheti azt amit mond hogy megtesz
Alkalmaznod kell gondolkodasmodod ehhez a kijelenteshez
Ha megbizol kijelentesebe, hallgatsz Ra.
Amikor engedelmes vagy Isten elvegzi altalad munkajat, s bebizonyitja hogy Az Akinek kijelentette Magat.
Akkor megismered Istent tapasztalatod altal
Megtudod hogy O az Aki Onmagat kijelentette

Isten megjelenti celjait hogy bevonjon munkajaba
Isten felfedezi celjait, hogy ismerjuk terveit.Ha hozza kell szegodnunk, ismernunk kell terveit.Nem az a fontos mit akarunk tenni mi Istennek , hanem mi az amit O vegez ott ahol eppen vagyunk.
Mert ugye ezt tanultuk:
Mert semmit sem cselekszik az én Uram, az Úr, míg meg nem jelenti titkát az ő szolgáinak, a prófétáknak Amosz 3:7
Az Úr elforgatja a nemzetek tanácsát, meghiúsítja a népek gondolatait.
11. Az Úr tanácsa megáll mindörökké, szívének gondolatai nemzedékről-nemzedékre. Zsoltar 33:10-11
. Sok gondolat van az ember elméjében; de csak az Úrnak tanácsa áll meg. Peldabeszedek 19:21
Ezen Igek alapjan ha felelunk a kovetkezo kerdesekre:
1.Mit tesz Isten a nemzetek tanacsaval?
2.A nepek gondolataival?
3.Mi tortenik Isten tanacsaval, tervevel.

Megerthetjuk, miert is kell Isten tervet , utjait ismernunk.Terveink Isten terve kell hogy legyen ahhoz hogy megtapasztaljuk hogy Isten felhasznal munkajaban, s dolgozik rajtunk keresztul.
Mi nem tudhatjuk Isten mikor, hol es hogyan-jat, mig O ki nem jelenti nekunk.
Isten azt akarja hogy nap mint nap Ot kovessuk.Lehet hogy koveted pontosan a tervet de figyelmen kivul hagyod a Vele valo kapcsolatot.Isten erre a vele valo meghitt kapcsolatra teremtett minket.
-

2 megjegyzés:

Gogyan Eva írta...

Isten kijelentesei igazak es amenek.
Nincs benuk hamissag vagy hamissagnak arnyeka.Rajtunk all,hogy mit teszunk Isten terveivel,tanacsaival ;elfogadjuk vagy visza utasitjuk oket.Isten segitsen benunket,hogy tudjunk engedelmes gyermekekkent az UR JEZUS nyomdokaban jarni.

iri írta...

Amen!