2011. december 23.

MEGJEGYZES A BEJEGYZESHEZ

A szerdai teazas alkalmaval tettem fel a kerdest  kerdest "mi a kulonbseg a hiszek Istenben, es bizom Istenben"
Mert ez szamomra mindennapi kihivast jelent.Hisz ketseg nem fer hozza , hogy hiszek egy Mindenhato Istenben Ki teremtette az Eget es a Foldet.De vajon bizom -e annyira igereteiben , hogy ezek alapjan cselekedjem mindennapjaim forgatagaban, mikor hitem annyifelekeppen megprobaltatik?
Ilyenkor mindig ket pelda jut eszembe a Szentirasbol:Maria , Urunk anyja es Zakarias Keresztelo Janos atyja.
Mindketten hittek Istenben, de mindenik kulonbozokeppen reagalt amikor bizalomrol volt szo.
Zakariashoz igy szolt az Angyal:És ímé megnémulsz és nem szólhatsz mindama napig, a melyen ezek meglesznek: mivelhogy nem hittél az én beszédimnek, a melyek beteljesednek az ő idejökben
Mig Maria igy reagal. Imhol az Úrnak szolgálója; legyen nékem a te beszéded szerint.

Koszonom, hogy hozzaszoltatok ehhez a kerdeshez es igy gazdagodhattunk egymas altal

 Magdi írta...

számomra ez a két fogalom:Hit és Bizalom akkor vált világossá, mikor Isten próbára tett; akkor úgy éreztem:HISZEM, hogy "meg tudja tenni" (ez nem kérdés...), de az nem biztos, hogy velem is megteszi; hogy úgy hallgat meg ahogy szeretném, vagy ha nem, akkor másképp fog gondoskodni rólunk...ez már nehezen ment, pedig ez lett volna a BIZALOM.
HINNI lehet elméleti síkon, a BIZALOM viszont a HITnek a gyakorlatban való megélése


 Kisné Ady Éva írta...

Kedves Iri! Én előbb hitet nyertem, és a tapasztalat, hogy Uram nem hagyott cserben, megnőtt a bizalmam Benne.Most együtt jelentkezik az életemben, bár azt kívánom, hogy a bizalmam mindig szorosabb legyen Iránta!

 Gogyan Eva írta...

Hit es Bizalom e keton alapszik a hivo elet.Ez alkalommal is koszonom Istennek a probakat,nehezsegeket eletemben ,mert ezek alltal novekedett Isten iranti hitem es bizalmam.

Egy kis tortenet is eszembe jut hiteletembol.Mikor Isten nagyobbik fiamat Rault szolgalatra hivta Olteniaba, O szeretett volna munkahely utan nezni ott, vagy kerni akkori munkahelyebol az oda valo athelyezest .De Isten kategorikus volt;"Nem , hanem hit altal szolgalsz nekem.En fogok gondoskodni rolatok" Nem volt konnyu ezt igy elfogadni , foleg, hogy amellett, hogy sajat hituk volt probara teve, bizalmuk Istenben, szembe kellett nezni a vilagi szellemel ,eloiteletekkel, misszerint csak a munkakerulok mondanak le a munkarol.De amikor Isten szol ezek mind eltorpulnek.
Emlekszem, hogy talakoztam egy testvernovel s tudva , hogy Raul elmegy misszioba ,megkerdezte " Hol fog dolgozni?" "Hat az Urat szolgalja" "De mibol elnek meg" "Hit altal "-mondtam en "Igen, igen de mibol" "Hit altal"
Es akkor elszomorodtam nagyon.Vajon Isten nem ugyanaz, s ha olyan lelkesen olvassuk a Bibliai hithosoket, s bologattunk , de mikor rolunk van szo, az mar egeszen mas.
Es Isten bizonyitott, azota 14 ev telt el es O hu volt igereteihez, nemcsak Raul es csaladjanak elegitette ki szuksegeit, hanem sokat megaldattak korulottuk.
Olteniai szegeny csalad.
Ezert  aldjuk ez dicserjuk Urunkat s orommel varjuk nemcsak szuletese napjanak Unepet, hanem Ot is a megdicsoult Urat Ki szivunkben is megszuletett s erleli Szentlelke gyumolcseit, hogy aldott szolgai lehessunk.
                ALDOTT KARACSONYI UNNEPET!
           MINDEN KEDVES OLVASOMNAK


(Ez legyen szamomra is batoritas  ebben az idoben mikor hitem ujbol probara van teve.Legyek bizalommal Isten igeretei irant.Imadkozzatok ezert)



Nincsenek megjegyzések: