2010. december 7.

JONEHANYAN KOZULETEK

Mar tudjatok hogy egyik kedvenc konyvem Nehemias konyve.Mar annyiszor kihuzott a csavabol , mar annyi jo dologra tanitott,olyan gyonyoru kiaknazatlan ertekek vannak elrejtve benne, hogy mindig felujjongok s gyonyorkodom egy ujabb felfedezesen.Mint a virag melyet mar nagyon sok alkalommal lattam viragozni s megis az ujabb viragzaskor mint ujra nezek ra, s gyonyorusseggel konyvelem minden alkalommal, frissesesseget.
 Ugy vagyok Nehemiassal is kinek nehany szavat eppen vasarnap olvastam ujra a mai igeben, s azota ott motoszkal szivemben elmemben, s kertem is a mennyeknek Urat hogy tegye elette eletemben , hadd eljek eszerint.
Igy szol az Ige:Nagy dolgot cselekszem én, azért nem mehetek alá; megszünnék e munka, ha attól eltávozván, hozzátok mennék. Nehemias 6:3


Ki az kozulunk kire nincs nagy munka bizva? Megteresunk utan vettuk a Szentlelket s kaptuk a "kegyelmi ajandekokat"
 Némelyiknek ugyanis bölcseségnek beszéde adatik a Lélek által; másiknak pedig tudománynak beszéde ugyanazon Lélek szerint;
  9. Egynek hit ugyanazon Lélek által; másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Lélek által;
  10. Némelyiknek csodatévő erőknek munkái; némelyiknek meg prófétálás; némelyiknek pedig lelkeknek megítélése; másiknak nyelvek nemei; másnak pedig nyelvek magyarázása
"1Kor.12

Eszerint folyik a munka bennunk:a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség. Galata 5
Es korulottunk: Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében, 
  20. Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, a mit én parancsoltam néktek: és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen Mate 28:19,20

Nem csodalatos s nagy munka ez?!
De mi tortenik ha tortenetesen "levesszuk kezunket a munkarol"?
Mit mond errol Nehemias?:" a munka felben marad" (6:9)

Hanyszor allunk le mi is egy egy sertes, vagy mas szemelyes problema miatt? S eleg soka ragodunk ezen.Forgatva , elemezve magunkban a dolgokat.Sokan itt teljesen megrekednek, s a munka ezaltal leall, elmaradnak a gyumolcsok.
Ezekre mondja az Ige:. Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, a kiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre. 
  13. Mert mindaz, a ki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú: Zsido 5:12-13
De mit mond errol Nehemias:
 Nem történt semmi olyan, a minőt te mondasz, hanem csak magadtól gondoltad mindazt a te szívedben
Igy felet meg ellensegenek s ezzel az imaval fordult Istenhez:

 Azért hát, oh Uram! erősítsd meg az én kezeimet. 

Ugy mi is az Advent 7-ik napjan batoritsuk egymast ekkeppen:

Mert békességes tűrésre van szükségetek, hogy az Isten akaratát cselekedvén, elnyerjétek az ígéretet.
  37. Mert még vajmi kevés idő, és a ki eljövendő, eljő és nem késik.
  38. Az igaz pedig hitből él. És a ki meghátrál, abban nem gyönyörködik a lelkem.
  39. De mi nem vagyunk meghátrálás emberei, hogy elvesszünk, hanem hitéi, hogy életet nyerjünk. 
Zsido 10.



                                                  

Kep innen

7 megjegyzés:

Gogyan Eva írta...

Ezert fontos,hogy nezzunk hitunk fejedelmere az Ur Jezus Krisztusra,hallgasunk szinten O ra,es jarjunk az O nyomdokaiban,hogy el ne essunk.Csak igy tudunk megmaradni es tovabb haladni a keskeny uton.

Sári mama írta...

Ámen

Anna Isten oltalmában írta...

Milyen érdekes !Nekem is egyik kedvenc könyvem a Bibliából a Nehémiás könyve.Valahányszor újraolvastam,mindig újat találtam benne és megújitott a szolgálatra.Most elhatározom,hogy újra végigolvasom az ünnepek előtt.
Köszönöm a bejegyzést.

iri írta...

Igen, ennek orvendek!Szivesen teszem azt mit az Ur rambiz hogy megosszak.

Névtelen írta...

Koszonom hogy meg osztottad ezt Kati

Kisné Ady Éva írta...

Sok áldást jelentenek a bejegyzéseid

iri írta...

Minden dicsoseg az Ure!Semmim sincs amit ne kaptam volna!