2009. december 27.

BIBLIATANULMANY(22)ISMERD MEG ISTENT!

Megtanulando igevers:A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.Janos 14:21
Minel inkabb kijelenti magat Isten a Vele valo kozossegben,annal inkabb megismerem Ot szemelyesen is.Az elkovetkezo leckek is nagy hangsulyt fektetnek az Istennel valo kapcsolatra,ami ugyanakkor egy elehivas is a Vele valo egyuttmukodesre.Ha Isten akaratat megakarod ismerni szukseges szeretned tiszta szivbol.Isten azokat akiket szeret felhasznalja arra hogy terveit veghezvigye.A kovetkezokben felfedezzuk mi modon hiv el Isten arra hogy csatlakozz munkajahoz.Ismerjuk meg Istent szemelyes megeleseinkbenBizonyara nem fogunk megelegedni csak annyival hogy Istenrol halljunk.Hanem ohalytjuk Ot megismerni szemelyes kapcsolatunkban.
Mozes mikor az ego csipkebokor elott allt kerdessel fordult Istenhez:Mózes pedig monda az Istennek: Ímé én elmegyek az Izráel fiaihoz és ezt mondom nékik: A ti atyáitok Istene küldött engem ti hozzátok; ha azt mondják nékem: Mi a neve? mit mondjak nékik.
Isten valaszolt neki:VAGYOK A KI VAGYOK. És monda: Így szólj az Izráel fiaihoz: A VAGYOK küldött engem ti hozzátok. Mozes II konyve 3:13-14.
Az elkovetkezo 40 ev alatt Mozes mindjobban megismerte Istent a Vele valo szemelyes kapcsolatban s kijelenteseibol.
Isten a Bibliaban gyakran kijelenti magat egyes szemelyeknek s ilyenkor az illeto szemely egy nevet ad Istennek egy uj Nevet mely valamikeppen leirja Istent.
A zsido nep egy szemely neve kifejezi annak jellemet ,termeszetet.Ezert talalkozunk tobbfele Nevvel is mely Isten jellemet fejezi ki.Ahhoz hogy Istent egy uj Nev alatt ismerjek meg szukseg volt hogy Istennel szemelyes kapcsolatban legyen s ateljen valamilyen tapasztalatot Istennel.
A Szentiras annak a modnak a leirasa mellyel Isten kijelentette magat egyes szemelyeknek.Minden Nev melyet Istennek adtak ezeknek a kijelenteseknek egy resze.
Mikor Josua harcolt Amalekkel,Mozes egy kozeli hegyrol koveti a harcot felemelt karokkal,s nepe gyozedelmes volt,viszont ahogy leengedte veszitettek.
Ekkor adta Mozes e Nevet Istennek:Isten az en Zaszlom.
Eljöve pedig Amálek és hadakozék Izráel ellen Refidimben. 9. És monda Mózes Józsuénak: Válaszsz nékünk férfiakat és menj el, ütközzél meg Amálekkel. Holnap én a halom tetejére állok és az Isten pálczája kezemben lesz. 10. És úgy cselekedék Józsué a mint mondotta vala néki Mózes, megütközék Amálekkel: Mózes, Áron és Húr pedig felmenének a halom tetejére. 11. És lőn, mikor Mózes felemelé kezét, Izráel győz vala; mikor pedig leereszté kezét, Amálek győz vala. 12. Mikor azért Mózes kezei elnehezedének, követ hozának és alája tevék, hogy arra űljön; Áron pedig és Húr tartják vala az ő kezeit, egy felől az egyik, más felől a másik, és felemelve maradának kezei a nap lementéig. 13. Józsué pedig leveré Amáleket és az ő népét fegyver élivel. 14. És monda az Úr Mózesnek: Írd meg ezt emlékezetül könyvbe és add tudtára Józsuénak, hogy mindenestől eltörlöm Amálek emlékezetét az ég alól. 15. És építe Mózes oltárt és nevezé nevét Jehova-Niszszi-nek

Nincsenek megjegyzések: