2009. december 10.

BIBLIATANULMANY(20) ISTEN SZEMELYES KAPCSOLATOT AKAR

Megtanulando Ige:Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. 38. Ez az első és nagy parancsolat Mate 32:37-38

Isten az aki ebben a kapcsolatban kezdemenyez.O jon hozzank,szeret,es felfedi mi a celja eletunkkel.
O kereste Adamot es Evat a kertben,jott Abrahamhoz,Noehoz,s Mozest is o valasztotta .
Isten volt az aki kezdemenyezett minden esetben a Otestamentum szemelyeivel,s utana szemelyes kapcsolatot teremtett veluk.
Ugyanez igaz az Ujtestamentumban is ,az Ur Jezus valasztotta ki tanitvanyait.O jott Pal apostolhoz a damaszkusi uton.
Egyetlen ember sem keresi Isten oninditattasbol.
A mint meg van írva, hogy nincsen csak egy igaz is; 11. Nincs, a ki megértse, nincs, a ki keresse az Istent. 12. Mindnyájan elhajlottak, egyetemben haszontalanokká lettek; nincs, a ki jót cselekedjék, nincsen csak egy is. Roma 3:10-12

Figyeljuk meg mit is jelent ki ez a resz.
-hany ember igaz onmagaban?
-ki erti meg onmagatol a szellemi dolgokat?
-ki az aki keresi Istent a maga kezdemenyezesebol?
-hany ember cselekszi a jot?
Az igeresz alapjan feleljunk a kerdesekre.

Isten az Aki magahoz vonz

44. Senki sem jöhet én hozzám, hanemha az Atya vonja azt, a ki elküldött engem; én pedig feltámasztom azt az utolsó napon. 45. Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.
És monda: Azért mondtam néktek, hogy senki sem jöhet én hozzám, hanemha az én Atyámtól van megadva néki. Ioan 6:44,45,65

Ez az igeresz is leszogez nehany igazsagot:
-ki johet Jezushoz anelkul hogy az Atya vonza?
-mit tesz az az ember aki hallgat az Atyara s tanitasat ismeri?
-melyik az egyetlen ut mely altal valaki Jezushoz johet.

3. Messzünnen is megjelent nékem az Úr, mert örökkévaló szeretettel szerettelek téged, azért terjesztettem reád az én irgalmasságomat Jeremias 31:3

. Emberi kötelékekkel vontam őket, szeretetnek köteleivel, és olyan voltam hozzájok, mint a kik leemelik szájukról az igát, és ételt adtam nyájasan eleikbe Hoseas 11:4

A szeretet mit Isten rad araszt egy orokkevalo szeretet.E szeretet miatt O magahoz vonzott.Szeretet kotelekeivel vonzott magahoz,mikor meg nem voltunk baratok,mikor meg ellensegei voltunk.Egyetlen Fiat adta hogy erettunk halljon.
Ahhoz hogy eros alapunk legyen Isten ismeretere s akaratanak megismeresere ,meg kell legyunk gyozodve Isten szeretete felol.

Honnan tudhatod azt hogy Isten szeret.Milyen bizonyitek gyoz meg afelol?

Pal apostol ellenallott Istennek s uldozte Jezust s ellen dolgozott.Jezus megkereste s hozza jott hogy Isten celjat kijelentse neki.E kezdemenyezes Isten szeretetebol fakadt.
Ez rank is vonatkozik.Isten az Aki kivalaszt,szeret es kijelenti mi a celja eletunkkel.

Jezus es a tanitvanyok:Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket, és én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja néktek.de mivelhogy nem vagytok e világból, hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, Janos 15:16,19

Ki volt az Aki Peternek kijelentette Jezus identitasat?

Mikor pedig Jézus Czézárea Filippi környékére méne, megkérdé tanítványait, mondván: Engemet, embernek Fiát, kinek mondanak az emberek? 14. Ők pedig mondának: Némelyek Keresztelő Jánosnak, mások Illésnek; némelyek pedig Jeremiásnak, vagy egynek a próféták közül. 15. Monda nékik: Ti pedig kinek mondotok engem? 16. Simon Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia. 17. És felelvén Jézus, monda néki: Boldog vagy Simon, Jónának fia, mert nem test és vér jelentette ezt meg néked, hanem az én mennyei Atyám. Mate 16:13-17

Nem ismerhetjuk Isten Munkajat ha O nem kezdemenyez hogy kijelentse ezt.

A kovetkezo Igek errol a kezdemenyezesrol tesznek tanusagot:

És körülmetéli az Úr, a te Istened a te szívedet, és a te magodnak szívét, hogy szeressed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből, hogy élj. Mozes V.konyve 30:6

. Mindent nékem adott az én Atyám: és senki sem tudja, kicsoda a Fiú, csak az Atya; és kicsoda az Atya, hanem csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni Lukacs 10:22

Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket, és én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja néktek. Janos 15:16

. Mert Isten az, a ki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvéből.Filipeni 2:13

. Arról ismertük meg a szeretetet, hogy Ő az ő életét adta érettünk: mi is kötelesek vagyunk odaadni életünket a mi atyánkfiaiért.1Janos 3:16

Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem. Jelenesek 3:20

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Thanks for the erdekes informacio