2010. október 5.

BIBLIATANULMANY (32)

Megtanulando igevers:47. A ki az Istentől van, hallgatja az Isten beszédeit; azért nem hallgatjátok ti, mert
nem vagytok az Istentől valók. Janos 8:47

Isten Szentlelke altal kijelenti Onmagat,terveit,utjait.
Bizonyara az emberek altal leggyakrabban feltett kerdesek Isten kijelenteseivel kapcsolatban:
-Mikent szol Isten hozzam?
-Mikent tudhatom hogy mikor beszel Isten
-Hogy tehetem Istennel valo kapcsolatom meg elobbe meg szemelyesebbe?

Isten minden emberhez  egyedi modon szol es ugy ahogy O kivanja ezt megvalositani.Amilyen mertekben haladsz elore Istennel valo kapcsolatodban, mindinkabb megtanulod felismerni Szavat.Akkor tudhatod mikor is szol Isten hozzad.

 a juhok követik őt, mert ismerik az ő hangját.   Janos 10:4

Jezus szolgaival valo kapcsolatat a juhok es pasztoruk kapcsolatahoz hasonlitja


A ki pedig az ajtón megy be, a juhok pásztora az.

.
 
Ennek az ajtónálló ajtót nyit; és a juhok hallgatnak annak szavára; és a maga juhait nevökön szólítja, és kivezeti őket.
 
És mikor kiereszti az ő juhait, előttök megy; és a juhok követik őt, mert ismerik az ő hangját.

Pontosan ilyen modon felismered az Ur hangjat.

Isten kulonbozokeppen beszel,szol hozzank.Ma Szentlelke altal szol foleg Igejen keresztul,ima altal,korulmenyek es a gyulekezeten keresztul.
Ez a negy modszer azonban elegge nehezen szetvalaszthato.Mert Isten az imadsagot es a Bibliat egyutt hasznalja kijelentesere.Gyakran megtortenik hogy Isten felhasznalja a korulmenyeket s a gyulekezetet vagy mas felebaratod hogy igazolja tervet veled.

Ma megvizsgaljuk mikent beszel Isten a Biblian keresztul

A Biblia Isten Igeje.Benne megtalalhato Isten teljes kijelentese Onmagarol az emberiseg hasznara.
Isten beszel hozzank a Biblian keresztul.Senki sem tudja megerteni a szellemi igazsagokat ha azt nem a Szentlelek erteti meg vele.
A Szentlelek  az Igazsag Lelke (Janos 14:17)
Ez a kovetkezokeppen tortenik:
-Olvasod Bibliad
-Az Igazsag Lelke felfedi neked az igazsagot Isten Igejebol.
-Eleted ehhez a kijelentett igazsaghoz alkalmazod
-Engedelmeskedsz
-Isten munkalkodik benned s altalad hogy terveit veghezvigye

Érzéki ember pedig nem foghatja meg az Isten Lelkének dolgait: mert bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképen ítéltetnek meg.

A lelki ember azonban mindent megítél, de ő senkitől sem ítéltetik meg.

Isten Lelke felhasznalja Isten Igejet -a Lelek kardja Efesz.6:17- hogy Istent es celjait megismertesse.Egyedul nem vagyunk kepesek megerteni Isten igazsagait.Ha O nem segit ezek bolondsagnak tunnek(1 Kor.2:14) De ha a Lelek megvilagosit kepesek vagyunk megerteni.
A bibliai igazsagok megertese nem vezet el egy Istennel valo talakozasra, hanem ez maga az Istennel valo talalkozas










3 megjegyzés:

iri írta...

Amikor Isten eloszor szolt hozzam 1992 januarjaban Igeje altal -Mate 6:34- eletem teljesen megvaltozott.Ez Igazsag ujjaszult s ehhez alkalmaztam tovabbi eletem.Elso lepeskent Isten parancsat teljesitettem, engedelmeskedtem Neki:bemeritkeztem s ezaltal hitemrol vallast tehettem lathato s lathatatlan tanuk elott.

Gogyan Eva írta...

Valoban ez a fontos ,Isten parancsanak engedelmeskedni, mert igy fojamatosan tudok lelkileg novekedni.En 91-ben tertem meg marciusi honapban es juliusban be is meritkeztem amit soha meg nem bantam,es nem is fogok.Ki nem lehet szavakban mondani,hogy mily jo Istennel jarni.

iri írta...

Ugy van Eva!Hala Neki!