2009. szeptember 21.

A Gyulekezet kezdeten a hivek koszontese ezzel a szoval tortent:MARA NATHA-A mi Urunk jon!
De talal -e vajon hitet a foldon mikor visszajon?Vajon ugyanaz fog-e tortenni Isten gyulekezetevel is mint nepevel mielott Babilonba vitetett?? Ki hagyta magat a vilag bune altal rabul ejteni?Isten engedte hogy Babilonba vitessek mert inkabb szolgalt a bunnek mint Istenek.Milyen fajdalmas volt Istennek latva nepe szivenek romlasat.Vajon nem igy szomorodik meg lelke Gyulekezete mai helyzetet latva?
Isten fajdalmarol es iteleterol Ezekiel konyveben olvasunk:Ezekiel konyve a babiloni foglyok szamara irodott, s megis mikor az elso reszek irodtak Jeruzsalem meg nem volt megsemmisitve.

Akkor megemlékeznek én rólam menekültjeitek a pogányok közt, kik közé fogságba vitetének, mert megtörtem parázna szívöket, mely tőlem elszakadt, és bálványaikkal paráználkodó szemeiket, és megundorodnak önmagok előtt a gonoszságokért, melyeket cselekedtek minden útálatosságuk szerint. 10. És megismerik, hogy én vagyok az Úr: nem hiába mondottam, hogy megcselekszem velök e gonoszt. 11. Így szólt az Úr Isten: Csapj tenyeredbe, toppants lábaddal és mondd: Jaj az Izráel háza minden gonosz útálatosságáért, mert fegyver, éhség és döghalál miatt hullanak el; 12. A ki messze van, döghalál miatt hal meg, a ki közel van, fegyver miatt esik el, és a ki megmaradt biztonságban, éhség miatt hal meg; és teljessé teszem búsulásomat rajtok. 13. És megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, mikor sebesültjeik ott lesznek bálványaik között az ő oltáraik körül, minden magas halmon, minden hegyeknek tetein, minden zöld fa alatt és minden lombos terpentinfa alatt, a hol csak kedves illatot adának minden bálványaiknak. 14. Kinyújtom azért kezemet reájok, és teszem a földet kietlen pusztasággá, a pusztától fogva Dibláig minden lakóhelyökön, hadd tudják meg, hogy én vagyok az Úr!És lőn az Úr beszéde hozzám, mondván: 2. És te, embernek fia, így szól az Úr Isten Izráel földjének: Vége! eljött a vég a föld négy szárnyára! 3. Immár itt a vég rajtad; s bocsátom haragomat reád, és megítéllek útaid szerint, és vetem reád minden útálatosságodat. 4. És nem kedvez az én szemem néked, sem meg nem szánlak; hanem a te útaidat vetem reád, és útálatosságaid közötted lesznek és megtudjátok, hogy én vagyok az Úr. 5. Így szól az Úr Isten: Ímé veszedelem, egyetlen veszedelem; ímé eljött. 6. Vég jött, eljött a vég, fölserkent ellened, ímé eljött! 7. Eljött a végzet reád, földnek lakosa! eljött az idő, közel a nap, rémülés és nem víg éneklés a hegyeken.6:9-7:7
Ezt olvashatjuk Irving Jensen konyveben." Ezekiel eroszakkal vitetett Babilonba Krisztus elott 597-ben Izrael kiralyaval Ioakinnal egyutt(Kiralyok II.24:10-16).Ezekiel ot ev utan volt felkerve arra hogy profeteljon.Izrael idegen isteneket imadott s ez vegzetes volt szamara s Jeruzsalem szamara.S megis a nepnek nem jott hogy higgye ezt.Hogy Isten pogany nep kezebe adja oket.S megis ez tortent.70 evig tartott a babiloni rabsag.Se tobb se kevesebb."
Az iro ket reszre osztja Ezekiel konyvet:
I.RESZ 1-32-ig s "Isten nincs velunk"
II.RESZ 33-48-ig "ISTEN VELUNK"

Ezekiel 24:2-ben Ezekiel kijelenti hogy Babilon kiralya megkezdte Jeruzsalem ostromat.33:21 kuldott hozza a hirt hogy Jeruzsalem elesett,megvolt semmisitve.E resz utan megkezdodik a profecio hogy a nep kiszabadul a rabsagbol s Jeruzsalem ujra fel lesz epitve.Mint lattuk Isten nepenek nem jott hogy higgye hogy itelet johet rajuk s Jeruzsalem megsemmisulhet s megis ez tortent mert Isten egy feltekeny Isten(CANA-heberul)- s nem nezi el a vegtelensegig hogy nepe idegen istenek utan jarjon.Mozes II. konyve 34:12-17.
Isten nepe nem Ismerte ot azen a neven(IEHOVA SAMA) Ezekiel profetaig, s megis Isten veluk volt minden alkalommal.
20. És elindulának Szukhótból és táborba szállának Ethámban, a puszta szélén. 21. Az Úr pedig megy vala előttök nappal felhőoszlopban, hogy vezérelje őket az úton, éjjel pedig tűzoszlopban, hogy világítson nékik, hogy éjjel és nappal mehessenek. 22. Nem távozott el a felhőoszlop nappal, sem a tűzoszlop éjjel a nép elől.Mozes II.13:20-22
Ímé én Angyalt bocsátok el te előtted, hogy megőrízzen téged az útban, és bevigyen téged arra a helyre, a melyet elkészítettem. 21. Vigyázz magadra előtte, és hallgass az ő szavára; meg ne bosszantsd őt, mert nem szenvedi el a ti gonoszságaitokat; mert az én nevem van ő benne. 22. Mert ha hallgatándasz az ő szavára; és mindazt megcselekedénded, a mit mondok: akkor ellensége lészek a te ellenségeidnek, és szorongatom a te szorongatóidat .Mozes II.23:20-22
S a peldakat meg sorolhatnank.

2 megjegyzés:

Tündi Daika írta...

Hűha, ugy lemaradtam a blogolvasással, lesz mit bepotoljak.... látom komoly igetanulmányozásba kezdtél:)

iri írta...

Tunde sajnalom,de mar a vegere ertel.De azert nagyon orvendek h beleptel mar vagytam a megjegyzesedre.Mert ha bejossz nem is vagy olyan messzi!