2009. november 9.

BIBLIATANULMANY(10)ISTEN TERVE VAGY A MI TERVUNK?

Megtanulando ige: Ezek szekerekben, amazok lovakban bíznak; mi pedig az Úrnak, a mi Istenünknek nevéről emlékezünk meg.Zsoltar 20:8

11. Lőn pedig azokban a napokban, mikor Mózes felnevekedék, kiméne az ő atyjafiaihoz és látá az ő nehéz munkájokat s látá, hogy egy Égyiptombeli férfi üt vala egy héber férfit az ő atyjafiai közűl. 12. Mikor ide-oda tekinte és látá hogy senki sincs, agyonüté az Égyiptombelit és elrejté azt a homokba. 13. Másnap is kiméne és ímé két héber férfi veszekedik vala. És monda annak a ki bűnös vala: Miért vered a te atyádfiát? 14. Az pedig monda: Kicsoda tett téged fő emberré és bíróvá mi rajtunk? Talán engem is meg akarsz ölni, mint megöléd az égyiptomit? Mózes pedig megfélemlék és monda: Bizony kitudódott a dolog. 15. A Faraó is meghallá azt a dolgot és Mózest halálra keresteti vala: de elfuta Mózes a Faraó elől és lakozék Midián földén.Mozes II-ik konyve 2:11-15

Itt vilagosan lathatjuk mi tortent ha Mozes a maga modjan akart segiteni nepen.
Az ar: 40 ev bujdosas,Midian foldjere kerul ahol mint pasztor eli eletet,de most mar Isten fele fordul s Ot teszi elete kozpontjaba.
Na most mar gondoljuk meg ,ha o probalja nepet kihozni a rabsagbol,hany izraelita vesziti el eletet?
De ha Isten az ki oket kihozza eros kezzel egy sem veszett el.
Okoljunk ebbol hogy Isten akarata szerint cselekedjunk.
Gyakran a sikertelensegnek ,csodnek eppen ez az oka mert sajat elkepzeleseink, tervunk szerint akarunk gyulekezetenkben cselekedni.De a gyulekezet feje Jezus.
Mennyivel tobbet er el egy olyan ember aki Neki engedelmes tud lenni, mint az ki onfeje utan megy.
Olvassuk el az alabbi igeverset s lassuk meg milyen Isten allaspontja olyan emberekkel szemben
kik nem cselekszik akaratat:
. Én, az Úr vagyok a te Istened, a ki kihoztalak téged Égyiptom földéről: nyisd szét a te szájad és betöltöm azt. 12. De nem hallgatott népem az én szómra, és Izráel nem engedelmeskedett nékem. 13. Ott hagytam azért őt szívöknek keménységében, hogy járjanak a magok tanácsa szerint

Mit tett Isten nepeert?
Kihozta Egyiptombol
Mit igert nepenek?
Aldast
Nepe valasza melyik volt?
Engedetlenseg
Milyen volt Isten allaspontja?
Meghagyta oket szivuk kemenysegeben

S most lassuk meg mely lett volna Izrael sorsa ha hallgat Istenere?

Oh, ha az én népem hallgatna reám, s Izráel az én utaimon járna! 15. Legott megaláznám ellenségeit, s szorongatói ellen fordítanám kezem. 16. Az Úrnak gyűlölői hízelegnének néki, és örökkévaló volna az ő idejök. 17. És ő megelégítené őt java búzával, és sziklából folyó mézzel töltenélek be téged

Micsoda igeret!

Most pedig olvassuk el Zsidokhoz irt level 3:7-19-et,ahol megkapjuk a valaszt arra miert is nem ment be Izrael az Igeret Foldjere:

7. Annakokáért a mint a Szent Lélek mondja: Ma, ha az ő szavát halljátok, 8. Meg ne keményítsétek a ti szíveteket, mint az elkeseredéskor, a kísértés ama napján a pusztában, 9. A hol a ti atyáitok próbára tevéssel megkísértének engem és látták az én cselekedeteimet negyven esztendeig. 10. Azért megharagudtam arra a nemzetségre és mondám: mindig tévelyegnek szivökben; ők pedig nem ismerték meg az én útaimat. 11. Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak bemenni az én nyugodalmamba. 12. Vigyázzatok atyámfiai, hogy valaha ne legyen bármelyikőtöknek hitetlen gonosz szíve, hogy az élő Istentől elszakadjon; 13. Hanem intsétek egymást minden napon, míg tart a ma, hogy egyikőtök se keményíttessék meg a bűnnek csalárdsága által: 14. Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, ha ugyan az elkezdett bizodalmat mindvégig erősen megtartjuk. 15. E mondás szerint: Ma, ha az ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveiteket, mint az elkeseredéskor. 16. Mert kik keseredtek el, mikor ezt hallák? Nemde mindazok, a kik kijövének Égyiptomból Mózes által? 17. Kikre haragudott vala pedig meg negyven esztendeig? avagy nem azokra-é, a kik vétkeztek, a kiknek testei elhullottak a pusztában? 18. Kiknek esküdött pedig meg, hogy nem mennek be az ő nyugodalmába, hanemha az engedetleneknek? 19. Látjuk is, hogy nem mehettek be hitetlenség miatt.


Nincsenek megjegyzések: